ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野工業高等専門学校紀要(ISSN 1882-9155)
  2. 第40号

英語カリキュラムへの多読指導の位置づけ : 選択傾向の考察に基づく指導方略

https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/166
https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/166
93d07c66-7d7b-4024-8e7a-bbb92250f09c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004438511.pdf KJ00004438511.pdf (598.1 kB)
license.icon
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-31
タイトル
タイトル 英語カリキュラムへの多読指導の位置づけ : 選択傾向の考察に基づく指導方略
タイトル
タイトル Extensive Reading in the English Language Teaching Curriculum : Analyzing student choices of graded readers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 多読
キーワード
主題Scheme Other
主題 難易度
キーワード
主題Scheme Other
主題 読後感
キーワード
主題Scheme Other
主題 効果
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Extensive Reading in the English Language Teaching Curriculum : Analyzing student choices of graded readers
著者 中村, 護光

× 中村, 護光

WEKO 0

中村, 護光
小澤, 志朗
冨永, 和元

Search repository
著者別名 NAKAMURA, Morimitsu

× NAKAMURA, Morimitsu

WEKO 0

NAKAMURA, Morimitsu
OZAWA, Shiro
TOMINAGA, Wagen

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 An extensive reading project was carried out in order to encourage the development of students' fluency in reading, and its adoption in the English teaching curriculum was considered. In most cases, the teaching style of the English reading classes in our college is intensive, rather than extensive, where much time is devoted to deeper and more accurate understanding of the stories and lessons in the textbooks. As a result, however, the competent students sometimes lose interest in reading because of the relatively slow speed, aimed at the majority of the students. In addition, the students' scores of the TOEIC test show that their ability is less developed in reading rather than in listening. Analysis of students' comments on the extensive reading books confirms that extensive reading greatly enhanced the reading skills of the students and thus heightened their motivation.
書誌情報 長野工業高等専門学校紀要
en : Memoirs of Nagano National College of Technology

巻 40, p. 113-118, 発行日 2006-06-30
出版者
出版者 長野工業高等専門学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1909
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179170
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:19:28.594604
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3