ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野工業高等専門学校紀要(ISSN 1882-9155)
  2. 第40号

テキストタイプがL2読解力に及ぼす影響 : 背景知識を共有する読者による検証

https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/158
https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/158
da1d59e5-11e4-46b1-a6b8-bd0f54acdbd2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004438502.pdf KJ00004438502.pdf (484.7 kB)
license.icon
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-31
タイトル
タイトル テキストタイプがL2読解力に及ぼす影響 : 背景知識を共有する読者による検証
タイトル
タイトル The Effects of Text Type on L2 Reading Ability : Through the analysis of recall protocols by readers who share the background knowledge
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 テキストタイプ
キーワード
主題Scheme Other
主題 L2読解力
キーワード
主題Scheme Other
主題 トピック
キーワード
主題Scheme Other
主題 背景知識
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The Effects of Text Type on L2 Reading Ability : Through the analysis of recall protocols by readers who share the background knowledge
著者 奥村, 信彦

× 奥村, 信彦

WEKO 0

奥村, 信彦

Search repository
著者別名 OKUMURA, Nobuhiko

× OKUMURA, Nobuhiko

WEKO 0

OKUMURA, Nobuhiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to investigate the effects of text type, i.e., expository and narrative texts, on reading comprehension ability. In the study two typical expository texts and two typical narrative texts were used, all with the same topic so that the effect of the topic would be minimized. 46 Japanese learners of English participated in the study. They shared the background knowledge of the topic after having read relevant materials, which means the effects of the participants' background knowledge would also be minimized. They were required to read four texts one by one and recall all they remembered each time. Results show there tends to be a difference between a L2 learner's reading ability according to text type, and that the same reading ability is shown when he or she reads the same type of reading material. This tendency was more significant among less advanced learners. Other factors may affect reading ability when advanced learners read expository texts.
書誌情報 長野工業高等専門学校紀要
en : Memoirs of Nagano National College of Technology

巻 40, p. 69-74, 発行日 2006-06-30
出版者
出版者 長野工業高等専門学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1909
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179170
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:19:18.762511
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3