ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野工業高等専門学校紀要(ISSN 1882-9155)
  2. 第34号

高度交通管理を考慮した日々の学習過程と動的交通行動分析

https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/270
https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/270
7643bb43-1926-43d3-8d93-b7b7f94c0497
名前 / ファイル ライセンス アクション
nagano_nct-34-09.pdf nagano_nct-34-09.pdf (551.5 kB)
license.icon
Item type Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-19
タイトル
タイトル 高度交通管理を考慮した日々の学習過程と動的交通行動分析
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 動的交通行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 所要時間更新
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 ベイズの定理
キーワード
主題Scheme Other
主題 効用最大化理論
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ITS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Analysis of Day-to-day Learning Processes and Travel Choice Dynamics in Traffic Networks Considering Real-time Information and Signal Control
著者 柳沢, 吉保

× 柳沢, 吉保

WEKO 545

柳沢, 吉保

Search repository
高山, 純一

× 高山, 純一

WEKO 546

高山, 純一

Search repository
中沢, 伸樹

× 中沢, 伸樹

WEKO 547

中沢, 伸樹

Search repository
飯田, 恭敬

× 飯田, 恭敬

WEKO 548

飯田, 恭敬

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A day-to-day dynamic framework is developed to study network dynamics under real-time information and responsive signal control systems. Two level of tripmaker decision-making processes are incorporated: (1) day-to-day dynamics and (2) real-rime dynamics. In day-to-day dynamics, each driver uses a disutility function of perceived travel time and perceived schedule delay to evaluate the alternative travel choices, then selects an alternative based on the utility maximization principle. Day-to-day dynamics are governed by tripmaker's daily learning processes. Learning model, applied the Bayesian theorem, consider the travelers update their travel time perceptions form one day to the next in light of information provided by ITS and their previous experience. Real-time dynamics consider en-route switching decisions in response to real-time information on prevailing traffic conditions. Traffic contorol are evaluated by the actuated control. The framework is illustrated through numerical experiments to investigate the day-to-day evolution of network flows under real-time information and responsive signal control, and assess the effectiveness of such information in a proper dynamic perspective.
書誌情報 長野工業高等専門学校紀要

巻 34, p. 57-63, 発行日 2000-12-27
出版者
出版者 長野工業高等専門学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1909
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179170
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:13:05.220956
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3