WEKO3
アイテム
高専における「線形代数」の理解度の分析
https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/511
https://nagano-nct.repo.nii.ac.jp/records/511eb03d666-0a1f-495b-acad-e6e420e3bb96
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-02-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高専における「線形代数」の理解度の分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Analysis of the Grade of the Students' Understanding in "Linear Algebra" in National College of Technology | |||||
著者 |
中沢, 喜昌
× 中沢, 喜昌 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We gave linear algebra lessons to the fifth grade students as an elective subject and analyzed that to what extent students understood the linear algebra, judging from the result of questionaires and tests. It showed that they are good at the problems accompanied by calculations such as inverse matrix, simultaneous linear equation, and proper value problem and that, on the contrary, it is difficult to understand the abstract notion like linear space and linear map. | |||||
書誌情報 |
長野工業高等専門学校紀要 巻 20, p. 155-162, 発行日 1989-12-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長野工業高等専門学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-1909 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00179170 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |